Zaprosiliśmy do rozmowy Szymona Kostrzewę, Scrum Mastera w PerfectGym, polskiej firmie tworzącej produktu SAAS (software as a service) dla siłowni. Rozmawiamy o konsekwencjach struktury organizacyjnej i dlaczego PerfectGym zdecydował się zbudować zespoły skupione na wartości biznesowej dla klienta, a nie na kompetencjach, czy obszarach technologicznych. Szymon pokazuje, dlaczego ta decyzja była trudna, jakie eksperymenty przeprowadzili i jak doszli do optymalnej wielkości zespołów. Patrzymy również jak takie rozwiązanie wpływa na zrozumienie potrzeb użytkowników przez członków zespołów developerskich, a co za tym idzie, na złożoność technologiczną aplikacji i tworzenie długu technicznego. Taka struktura wpływa również na kulturę organizacyjną, dając przestrzeń i przyzwolenie od kierownictwa do eksperymentów. Nie zapominamy poruszyć tematu wąskich specjalizacji i ich wpływu na rozwój produktu i adaptacyjność. Poruszamy też kwestie rozwoju produktu SAAS, dlaczego implementacja alternatywnych rozwiązań dla różnych klientów nie jest dobrym pomysłem, dlaczego nie trzeba robić wszystkiego, co chce klienta i jak budować oczekiwania klienta.
Więcej na temat PerfectGym znajdziecie na stronie https://www.perfectgym.com/pl
Tomasz Wykowski
Jedyny polski Certified Scrum Trainer, CST akredytowany przez Scrum Alliance oraz LeSS-Friendly Scrum Trainer akredytowany przez LeSS Company z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży IT. Specjalizuje się w transformacjach cyfrowych, pomagając organizacjom na całym świecie skutecznie wdrażać usprawnienia. Jako inspirujący mówca i autor, Tomasz angażuje się w rozwój liderów i zespołów, promując kulturę innowacji i ciągłego doskonalenia.
Podcast Biznes Odczarowany
Rozpraszamy iluzje dookoła prowadzenia firmy i pokazujemy co naprawdę działa.
Słuchaj nas na: YouTube | Spotify | Apple Podcast