1. Upoważniony i decyzyjny
Od samego wyboru osób, z którymi chce współpracować, do decydowania o tym, która z funkcji systemu będzie dostarczona w jakim momencie i z jakiej kolejności.
2. Godny zaufania
I to na każdym froncie. Powinien postarać się, by organizacja miała do niego zaufanie w sprawach budżetowych, natomiast jego współpracownicy mieli zaufanie co do jego zdolności współpracy, tworzenia twórczego środowiska pracy, sprzyjania kreatywności i innowacji, radzenia sobie z konfliktami etc.
3. Zobligowany i zaangażowany w to co robi
Najlepsi Product Ownerzy nie mają pracy – mają pasję! Wierzą w to co robią, więc ich zaangażowanie jest rzeczą naturalną. Postawa Product Ownera przypomina postawę przedsiębiorcy prowadzącego własny biznes. Przedsiębiorca, aby mógł odnieść sukces, nie może pracować „z doskoku”, lub budować Produkt, w który nie wierzy, czy którego nie rozumie.
4. Dostępny
Product Owner to praca zwykle na cały etat. Jeśli tak nie jest, to oznacza, że albo Właściciel nie wykonuje swoich obowiązków, albo ktoś inny z organizacji wchodzi w jego buty i zabiera autonomię.
5. Wykwalifikowany
Mimo najszczerszych chęci, człowiek bez odpowiednich kwalifikacji i wiedzy może narobić wiele nieodwracalnych szkód i przynieść wiele strat. W tym przypadku wykwalifikowany Product Owner oznacza: zrozumienie klienta i rynku, znajomość technik badawczych np. UX, zdolność do komunikowania potrzeb, opisywania wymagań, zarządzania budżetem, prowadzenia prac deweloperskich, mierzenia i korzystania z pomiarów. Ponadto, co jest niezwykle ważne w Scrum, Product Owner musi czuć się dobrze i komfortowo we współpracy z inter-dyscyplinarnym, samo-organizującym się zespołem.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj do artykułu Kim jest Product Owner?